dinsdag 5 maart 2013

Het chalet door Suzanne Vermeer


Het chalet door Suzanne Vermeer. Geen boek dat ik zelf snel zou pakken, maar kom.
Over het algemeen vind ik de boeken van Suzanne Vermeer behorend tot het genre spannende chicklit, dus had ik geen al te hoge verwachtingen van het geheel. Eigenlijk heb ik mijn mening niet herzien tijdens het lezen van dit boek, maar het was misschien wel het beste boek van Suzanne Vermeer. In dat geval weer jammer dat dit dan ook het laatste boek van Suzanne Vermeer is. Het boek gaat over Annelies en Sara twee hartsvriendinnen die elkaar al jaren kennen. Annelies en haar man Wim willen heel graag kinderen, maar dit lukt helaas niet. Annelies wordt steeds verbetener, en Wim kan daar steeds minder goed mee omgaan. In een dronken bui gaat Wim naar bed met een collega. Deze collega stalkt Wim vervolgens. Om te proberen een nieuwe start te maken vertrekt het stel naar Ijsland waar ze een bed and breakfast beginnen. Als Sara en vriend worden uitgenodigd om naar Ijsland te komen is het de vraag of de hartsvriendinnen elkaar nog kennen...... Een makkelijk leesbaar boek, geen literair hoogstandje maar in ieder geval beter dan de vorige boeken van Suzanne Vermeer.

Geen opmerkingen: