maandag 18 maart 2013

De gevangene van de hemel door Carlos Ruiz Zafon

Het derde deel van het Kerkhof der Vergeten Boeken. Al weer een tijdje geleden dat het boek uitkwam, en al lange tijd in mijn boekenkast. Sommige boeken wil je nog niet lezen, maar bewaren omdat je er lang op hebt gewacht en er veel van verwacht.Was De Schaduw van de Wind een schitterend boek en brak Zafon door met dit boek, zo voldeed Het Spel van de Engel wat minder aan mijn verwachtingen. Een tikje teveel bovennatuurlijke aspecten in het boek, maar de setting van het geheel bleef mij uiteindelijk boeien evenals de schrijfstijl van Zafon. De Gevangene van de hemel lijkt in alles weer meer op de Schaduw van de Wind. De hoofdpersonen uit het eerste boek Daniel Sempere en Fermim Romero de Torres spelen ook in dit boek een grote rol. De Gevangene van de hemel speelt zich af tussen 1940 en 1957 en wederom spelen boeken en literatuur weer een grote rol in het verhaal. Fermim speelt een grote rol in het verhaal,  zijn verhaal : is de leidraad in het geheel. Veel wil ik niet kwijt over de inhoud. Een boek met spanning en literair zeer goed geschreven. Het boek was de moeite waard om op te wachten, het laat zich lezen als een thriller, en blijft in alles een heel goed geschreven boek. Alleen heel erg jammer dat mijn boek nu uit is en we overduidelijk moeten wachten op deel 4 voor de ontknoping van het geheel.

Geen opmerkingen: