dinsdag 5 februari 2013

Het leven van Pi


Het leven van Pi door Yann Martel. Op dit moment helemaal hot omdat de verfilming draait in alle bioscopen. Een boek wat ik jaren geleden heb gelezen, en eerlijk gezegd even moest doorbijten. In het begin kon het verhaal me nog niet zo boeien, Een wat langdradige beschrijving tot er naar mijn gevoel eindelijk wat gebeurde. Piscine Patel verhuist met zijn ouders en hen hele dierentuin per schip over de Grote Oceaan. Als het schip vergaat zijn Piscine en een hyena, een zebra en een tijger van 200 kilo de enige overlevenden. Zij dobberen in een sloep 227 dagen op de Grote Oceaan. En daar begon eigenlijk voor mij het boek. Een zeer wonderlijk verhaal, wat toen ik er eenmaal in dook me helemaal pakte.
De film schijnt ook heel goed te zijn, maar heb ik nog niet gezien. Ik ben heel erg benieuwd. Het boek was in ieder geval zeer de moeite waard.


Geen opmerkingen: